چهار مشکلی که گوگل باید قبل از عرضه عینک هوشمند خود رفع کند
 
شرکت پویا پردازش کاسپین
مهندسی کامپیوتر

گوگل به دنبال آن است که واقعیت افزوده ایجاد کند، و این مسئله‌ای از جنس طراحی است که فقط با الگوریتم‌نویسی (کاری که تخصص گوگل است) قابل حل نخواهد بود. گوگل هرگز یک کمپانی پیشرو در زمینه طراحی نبوده که با طراحی رابط کاربری زندگی ما را متحول کرده باشد. در عوض، با ساخت محصولات و خدمات هوشمند فوق العاده ای مثل هوش مصنوعی به کار رفته در موتور جستجو، سیستم نقشه‌های هدایت گر، و اپلیکیشن‌های مبتنی بر سیستم سینک ابری یا کلود محتواها که به ما امکان هم فکری روی پروژه‌ها در سطح جهانی را می‌دهد، دنیا را به تسخیر خود در آورده است.

چند روز قبل، گوگل به طور رسمی از پروژه‌ای رونمایی کرد که مطمئناً خلاقیت مهندسین این شرکت را به چالش خواهد کشید.

پروژه Google Glass

عبارت است از یک عینک که لایه‌ای از اطلاعات دیجیتال را بر روی دنیای واقعی خواهد کشید، و واقعیت افزوده‌ زندگی ما به شمار خواهد رفت. عینک گوگل، در واقع یک تلفن هوشمند است که در جلوی چشمان‌تان آویخته خواهد شد. می‌توانید پیام‌های متنی را بخوانید. با دوربین تعبیه شده روی آن عکس بگیرید. (به لطف هدفون‌های داخلی آن) به موسیقی گوش کنید. حتی می‌تواند به شما بگوید که ایستگاه مترو بسته است و مسیر پیاده به سمت مقصد را نشان‌تان دهد.

اما شاید برجسته‌ترین واقعیت این باشد که هنوز هیچ یک از مشخصه‌هایی که گوگل برشمرده به محصول واقعی تبدیل نشده‌اند، و حتی به مرحله نزدیک به نهایی شدن هم نرسیده‌اند. سخنگوی گوگل به Co.Design گفته: «ما می‌خواستیم مردم بدانند که مشغول چه کاری هستیم، و اینکه امید داریم با آن به چه چیزهایی نایل شویم. از جنبه گرافیکی، و سخت‌افزاری، آزمایش‌های بسیاری در حال انجام است. و در درون گروه، به سرعت نمونه‌های اولیه جدیدی ساخته می‌شود.»

به نظر می‌رسد ویدیوی مفهومی که گوگل ارائه کرد، حاکی از آن چیزهایی است که گروه طراحی محصول می‌پندارند «بیشترین اهمیت را برای مردم» دارند، و آنها به واقعیت ‌بخشیدن به این موارد نزدیک هستند. حالا که ایده مفهومی در معرض افکار عمومی قرار گرفته، گوگل وارد مرحله‌ای شده که به آن «مرحله جمع‌آوری بازخوردها» می‌گوید و در آن به دنبال کسب اطلاع از مواردی است که مردم می‌خواهند (و البته مواردی که نمی‌خواهند) روی عینک ببینند. و سپس به مرحله هماهنگ کردن محصول با این انتظارات و در آخر، نهایی‌سازی محصول خواهیم رسید. اما در حال حاضر کجای کار هستیم؟ آنچه که گوگل نشان‌مان داده خیلی امیدبخش است، ولی چالش‌های پیش روی تیم طراحی نیز واضح است.

در ادامه مطلب با ما باشید تا به آنها بپردازیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
19 فروردين 1392برچسب:, :: 18:14
مصطفی سیاهکالی

درباره وبلاگ


چه انتظار عجيبي !!! نه كوششي نه وفايي !!! فقط نشسته و گفتيم : خدا كند كه بيايي
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شرکت پویا پردازش کاسپین و آدرس ppc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 81
بازدید کل : 39378
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1